Underbar kväll!

Festen igår var underbart trevlig, god mat trevliga människor och skojig underhållning. När vi kom innanför dörren inser jag att jag inte känner nån på festen, mer än värdparet förstås....Kan inte påstå att det är nåt problem för mig, älskar att träffa nya människor. Klart att folk är lite reserverade i början men det brukar släppa efter ett tag. När alkoholhalten stiger i blodet brukar dom flesta ha lite lättare att slappna av. Själv tog jag det väldigt lugnt med alkoholen, som ni vet har jag ju börjat med en ny medicin. Den ser ju till att mitt liv snurrar ändå. Har insett att jag nog kommer att få vara väldigt försiktig i framtiden med alkohol. Jag ser inte det som nåt problem, kan ha lika kul utan.
Sen bjöds det på underbart god exotisk buffe. På min tallrik såg det ut som att jag inte fått mat på flera veckor. Jag älskar verkligen exotisk frukt, kyckling, ost och kex. Det blev faktiskt ett glas rött till det för min del, kunde inte låta bli. Det gick bra, snurrade inte mer för det,hihi.
Senare blev det stackars värdparet utsatta för en frågesport. När dom svarade fel fick dom dricka Bäska droppar,eller äta en salami som enligt dom var super stark. Min vännina klarade inte av salamin så valde att dricka varje gång hon svarade fel, inte bra...Tyckte verkligen synd om dom, men han har fyllt 40 och då ska man få lida....Det var en kombinerad 40års fest och inflyttningsfest, så det var därför hon blev utsatt också.



Träffade som sagt många nya människor, hade jätte trevligt. Underbart med människor som bjuder på sig själva. Vi kom faktiskt hem ganska tidigt, sambon som hade tittat lite djupare i flaskan än jag somnade som ett litet barn.

Söndagen har vi ägnat åt att slöa och bara varit. Åt en god middag med potatisgratäng och entrecote. Nu sitter sambon och spelar Wow och jag sitter här och skriver. I morgon kommer mina älsklingar hem(barnen), dom bor varranan vecka hos sin pappa. Får se om vi kan hitta på nåt skoj den här veckan, önskar att jag hade lite mer pengar så man kunde åka iväg nånstans. Men tyvärr så blir det inte så mycke av det när man är sjukpensionär. Tänk om man kunde jobba och tjäna lite pengar så man kunde unna sig en semester med barnen för en gångs skull. Ja ja ska väl inte gnälla, får vara glad att man har 2 underbara barn som förstår situationen.

See you!

Kommentarer
Postat av: Tess

Snuttan...du vet lika väl som jag att din kids är ena rena diamanter. odlade pärlor :) de brås på mamma så det är ju inte så svårt.

Är det någon som förstår så är det dem..



Sen så har ni ju en innestående fika hos oss ;) fikabrödet ligger kvar här ju och bara väntar på er..

Pluss att jag baka idag också.. yummiieee!!



Vi ses i veckan.. Kramisssssss

2008-06-29 @ 23:03:00
URL: http://lhctess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0