En underbar dag!

Började dagen med ett läkarbesök, ingen fara ingen akut sjukdom...Ett avslutande besök efter en utredning för försäkringskassa. Man har konstaterat att jag inte har någon arbetsförmåga just för tillfället. Blev konstigt med den rubriken kände jag nu, men resultatet av utredningen var ingen nyhet för mig. Så det är inget att deppa ihop för, det har jag redan klarat av. Tycker att det är jätte jobbigt att jag inte kan arbeta men så är läget just nu, så det är bara acceptera fakta. Jag kommer förhoppningsvis kunna arbeta nån gång i framtiden, hoppet är det sista som överger oss. Känns som att jag har sagt det ett antal gånger på sista tiden, undrar vem jag försöker övertala. Hmmm, det är nog mig själv är jag rädd för.

Efter läkarbesöket hade jag bestämt träff med en ny bekantskap, som jag lärde känna under utredningen. Underbart att lära känna nya människor, när dom dessutom är så här trevliga. Vi tog en liten shopping runda,hon var ju tvungen att passa på när hon var i storstan. Skönt att kunna skylla på nån annan när man shoppar,hihi Var faktiskt duktig och köpte ett par ergonomiskt formade sulor. Fick skäll av läkaren förra gången vi träffades för att jag gick i för platta skor. Vilken skillnad det blev,fattar vad han menar nu.Sen blev det lunch på Ming palace, åt den underbart goda buffen. Så nu får man väl låta bli att äta på ett par dagar,hihi. Efter mat och shopping bar det av hemmåt. La mig och vilade en stund, måste nästan alltid vila nån timme mitt på dagen för att klara av hela dan.

Senare framåt kvällen var det tänkt att vi skulle spela mini golf. Har ju utmanat min kompis och hennes sambo, men tyvärr så ville inte vädergudarna att det skulle ske idag. Det fick bli en fika hemma hos dom istället. När vi kom dit hade hon gjort varm smörgåstårta, så det tog inte många timmar innan jag stoppade i mig mat igen....Sen blev det kaffe och trevligt umgänge några timmar.

Helt klart en underbar dag, med umgänge med underbara människor! Nu ska jag snart nanna kudden.

Bye bye i cybervärlden!

Kommentarer
Postat av: Tess

MMMmmmysigt värre..Vi måste göra om det FLERA ggr.. :))

ME like ALOT!!

2008-06-28 @ 00:12:35
URL: http://lhctess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0