Snyft!!!!!

Vovven har lämnat oss, så nu har jag stor sorg. Finns nog inget jag önskar mig så mycket som en hund. När man har fått varit nära en hund i 2 dagar så blir längtan ännu större efteråt. Mitt liv kommer inte kännas helt förrens jag har en hund. Det har jag sagt länge och det kommer jag stå fast vid tills jag får min hund....
Jag har tidigare i mitt liv varit omgiven av ganska många djur. Så det märks verkligen att det är nåt som saknas. Jag tror inte man kan förstå denna saknad om man inte har haft egna djur

Nog tjatat om det nu. Min kompis som jag längtat efter som en galning kom hit idag och fikade, Jippi! Tror att vi kommer att träffas i morgon igen. Tänkte ta  picnic korgen, en filt, vänner och familjen med mig ut till Bergs slussar i morgon kväll. Magnus Uggla ska tydligen spela där. Jag har marinerat lite kyckling klubbor som jag tänkte att jag skulle grilla och ta med mig. Blir väl baguett och lite annat små plock också.

Nu ska jag kolla läget med resten av familjen, känns tråkigt att sitta här vid datorn en fredagkväll. Nåt borde vi kunna hitta på tillsammans. Har ni samma problem med att samla familjen när man har olika åldrar på barnen? Här har vi en snart 15-åring kille, en 12-åring tjej, en 8-åring tjej, en 6-åring kille. Dom 2 stora barnen som är "mina" sitter helst på rummen där dom själva kan bestämma vad som ska tittas på tvn. Dom 2 mindre barnen som är min sambos sitter i vardagsrummet och tittar på barnprogram. Vi vuxna sitter antingen vid datorerna eller tittar på tv i sovrummet. Känns  tråkigt tycker jag men samtidigt inser jag att det är inte lätt att samla ihop alla för att göra nåt som alla gillar.
Nån som har nån bra ide?

Kommentarer
Postat av: Tess

Fniss.. rätt kul läsning.min blogg är snarlik..

2 själar en tanke.. eller vad är det man säger???..

Man kan nästan tro jag hade läst din innan..men så va icke fallet,,,....

kram gumman..hoppas vi ses imorgon igen.. om vädret är med oss..

2008-07-18 @ 23:57:23
URL: http://lhctess.blogg.se/
Postat av: Betty

Hej, javisst är den fin =)

Han har köpt den i en te och kaffebutik på Allum i Göteborg ... vi kommer tyvärr på vsd butiken heter ... får kolla det nästa gång jag är där ;)

2008-07-19 @ 16:00:32
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Gittan

Det är väl alltid svårt att få i alla fall tonårsbarn att samlas med familjen...åtminstone när föräldrarna vill hahahaha



När jag varit vovvevakt saknar jag också pälsbollarna när dom åkt hem...framför allt den ena



Hoppas din picnicdag blev bra:)



Kram/Gittan

2008-07-20 @ 00:38:37
URL: http://gittzyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0