Jippi, lördag. Då får man lördagsgodis!

Lördag fm började som vanligt med en tur till centrum. Alla får välja vad man vill ha för lördags godis. Vi har satt gränsen på 20kr, eftersom vi köper hem läsk,chips, popcorn och sånt som man behöver för lite mys på t ex fredags kvällen. Jag får också lördags godis, för jag har bestämt mig för att försöka att inte äta godis på vardagarna. Inte lätt men jag måste verkligen försöka skärpa till mig.
På em bestämde vi oss för att ta med oss fika korgen och åka till bergs slussar. Sonen var med en kompis så han var inte med. Tur var det, för annars hade vi inte fått plats i bilen. Blev en del fina bilder som jag visar för er här:



Min älskling.



Bonus dottern.



Min dotter och bonus sonen.



Här släpper dom på vatten i slussen.



Här slussas båtarna.



Vacker utsikt i slussen.

Måste säga att jag är imponerad av dom som tillbringar sin semester med alla slussa igenom göta kanal. Måste ta på både tålamodet och äktenskapet.... Men dom får nog en underbar upplevelse kan jag tänka mig, har aldrig gjort det själv så jag vet inte.

När vi kom blev det dags att ta fram grillen. Idag blev det flinta, pommes, sallad och bröd som jag penslat med olivolja som det var vitlök och kryddor i. Sen stekte jag dom i stekpannan, mums vad gott det blev. Dotterns recept....

Sen blev det lördag kväll: Barnen framför tvn och vi vuxna vid datorn. Måste nog stänga av den strax för det börjar bli svart på himlen och det verkar som vi kommer få åska och blixtar. Det gillar jag inte, är sjukt åskrädd. Jag vet att det är larvigt men jag kan inte rå för det....

Ha en bra lördags kväll!

Kommentarer
Postat av: Tess

MMmmmysigt ju..härlig dag antar jag!!

vicka bilder...

....hoppas få några av dig över datorn här sen..

Kramisssss

2008-07-06 @ 22:43:17
URL: http://lhctess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0