Bilresa, kinamat och mys!

Har tillbringat en liten stund i bilen idag. Skjutsade kompisens dotter och en kompis till ridläger i Malexander. Det ligger ca 8 mil härifrån, ingen lång bit alltså. Lite otäckt känndes det att åka förbi platsen där dom 2 poliserna sköts.
Flickorna var saliga, tänk er själva en hel vecka tillsammans med hästar. Jag hade gärna stannat, bara att få vara där i atmosfären hade räckt för mig. Har själv ridit en hel del och haft egen häst men blev tyvärr avslängd för ca 2 år sedan. Den gången gick det riktigt illa, jag fick en fraktur i ländryggen. Skadan har läkt, men kotan kommer alltid vara ihoptryckt. Så jag har valt att lägga ridningen på hyllan. Måste väl upp på en häst snart för det har jag inte varit sen olyckan. Känner mig inte rädd men man vet aldrig hur man reagerar i det ögonblicket.

När vi kom hem köpte vi med oss kina mat hem, vi hade "lillebror" med oss också. Så att äta på Kina restaurangen var inte att tänka på, han ville ha hamburgare. Det fick han givetvis, det blev Max för honom. Efter att vi hade ätit och pratat en stund, drack vi kaffe och åt creme brule. Jag hade hittat likadana såna som vi åt när jag var i Paris, så vi återupplevde lite av tiden där. Efter mycke prat och trevligt sällskap kände jag att det var dags att åka hem.

Hemma hade min älskling haft sina barn här under dagen, så jag lagade middag åt dom när jag kom hem. Sen vid 20-tiden skulle dom hem till sin mamma, som hade arbetat under dagen.

Nu känner jag att jag är lite sliten efter en lång dag, så nu blir det snart kudden....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0