Fredag,lördag oj vad tiden går fort!

Fredagen flöt på, de små barnen kom vid 13-tiden. Det blev pool och grillat på kvällen. Alla nöjda och glada, jag med efter 2 glas rödvin...

Idag vaknade vi och blev helt knäckta över vädret. Klart att vi vissste att det skulle bli sämre väder men vi trodde ändå inte på det när vi tittade ut.
Jaha, vad hittar man på då att göra. Med en snart 15 årig son, en 8 årig dotter och en 6 årig son. Snacka om blandade åldrar och intressen, vi bestämde oss för att gå till läns museet. Det blev faktiskt en hit, alla var nog rätt nöjda när vi gick därifrån. De små hade aldrig varit där så det var extra roligt tyckte jag. När vi gick därifrån så konstaterade vi att de inte hade varit i Domkyrkan heller, så det blev en sväng dit också. Jag har alltid gillat Domkyrkan, tycker den är så vacker och rogivande. Kanske inte så rogivande med 2 små i hälarna, men fortfarande lika vacker. Jag har faktiskt tidigare varit på grupp meditation i den kyrkan och det var en otrolig upplevelse.
Efter besöken var alla fika sugna så det blev hemfärd. Lördagsgodiset inhandlades på vägen hem och sen var alla nöjda och glada...
Min kompis Tess och hennes sambo kom över på en kopp kaffe och sällskap. Det var lika trevligt som vanligt, glömde t om bort tiden så det blev en sen middag idag.

Efter middag osv har jag suttit på nätet och kollat utbildningar. Är väldigt sugen på att läsa till Socionom, men vet inte om jag skulle klara av det.
Får väl helt enkelt suga på karamellen lite och tänka igenom det ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Låter som en mysig dag! Klart du ska våga ta klivet och läsa till socionom. Min mamma utbildade sig för 5 år sedan och det är det bästa hon gjort. Jag skulle själv välja socionom-utbildningen om jag skulle sadla om. You go girl!

2008-08-03 @ 21:26:46
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Doc

Så du har också en snart 15-årig son alltså. Det är bra dyrt med moppe du :-)

Haha, vi får se hur jag löser det där.

Jag gillar också kyrkor, men domkyrkan i Linköping var länge sedan jag besökte. Den är för nära kanske.

2008-08-03 @ 22:59:51
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Tess

Inte klara av det?? det va det värsta jag hört..

Du hjärtat kirrar allt.. :)



kraaaammmmmmmm

2008-08-04 @ 23:44:11
URL: http://lhctess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0